czwartek, 3 stycznia 2013

[Newsy] Nowy prezydent Korei Pd... a raczej Ona!

Zapomniałam o tym napisać wcześniej, ale w grudniu doszło w Korei do głosowania. Głosownie dotyczyło wybrania nowej głowy państwa. Korea to państwo demokratyczne także rządzi tam prezydent wraz ze swoją partią. Nie bardzo znam się na polityce, żeby o niej swobodnie mówić, ale dowiedziałam się kto wygrał. Na czele kraju staje po raz pierwszy kobieta Park Geun Hye.



Zachęcam do przeczytania bardziej ciekawego postu niż mój na temat polityki pani prezydent, napisany przez panią Anie Sawińską. Fakty jakie są tam zawarte mnie bardzo zaskoczyły np. w to jaki sposób traktują komików którzy naśmiewają się z polityki państwa, lub rozbieżność głosów ze względu na regiony kraju, charakter pani prezydent, oraz powód dla którego została wybrana przez obywateli. 
Sama frekwencja mnie zaskoczyła. Widać, że ludziom zależy na tym alby zagłosować. Nie to co u nas. 
Porównać sobie 75,8% frekwencji w Korei, do Polskiej z 2010 roku - 55,31% (w drugiej turze).
Zapraszam do przeczytania postu z bloga pani Ani - TUTAJ
źródło: W Korei i nie tylko @ blog

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz